RO EN
Prima Contact Harta Abonare noutăţi
 



Prima / CADRUL NAŢIONAL / Materiale informaţionale / Noutăţi / Ca sa salvam planeta, trebuie sa ne schimbam meniul
Ca sa salvam planeta, trebuie sa ne schimbam meniul
13.01.2011     imprimare
Accesări: 104   

Votează: 0.0/5 (0 Voturi )

http://www.green-report.ro/stiri/ca-sa-salvam-planeta-trebuie-sa-ne-schimbam-meniul

Locuitorii tarilor bogate ar trebui sa consume mai putina carne, astfel incat resursele planetei sa se conserve si sa fie suficiente si in 2050, cand pe Pamant vor trai noua miliarde de oameni, arata un raport al cercetatorilor francezi, citat de publicatia “Le Monde”.

Studiul “Agrimonde”, inceput in 2006, analizeaza perspectivele subzistentei alimentare a oamenilor in 2050. Din acesta rezulta doua scenarii: unul care privilegiazabunastarea imediata, iar celalalt axat pe dezvoltarea durabila. Cel din urma presupune o “adevarata schimbare”, subliniaza studiul.
“Este clar ca daca toata planeta va avea obiceiurile alimentare pe care le avem noi acum, in special in ce priveste consumul de carne, presiunea asupra resurselor naturale nu ar fi sustenabila”, a declarat SandrinePaillard, membra a Institutului National de Cercetare Agronomica, realizatorul studiului.
In medie, o persoana are la dispozitie circa 3.000 de calorii pe zi. Insa discrepantele sunt majore: in tarile sarace, o persoana consuma circa 4.000 de calorii, chiar si 4.500 in SUA, in timp ce locuitorii Africii sub-sahariene au la dispozitie mai putin de 2.300 de calorii pe zi.
In scenariul axat pe dezvoltarea durabila, cercetatorii au precizat ca acele 3.000 de calorii pe zi ar trebui sa fie repartizate in mod echitabil in intreaga lume. Acest lucru ar putea fi posibil daca ar exista schimbariincepand cu procesul de productie si terminand cu consumul alimentelor.
Scenariul dezvoltarii durabile presupune ca, din cele 3.000 de calorii pe care le va consuma fiecare individ al planetei zilnic, 2.500 sa provina din produse de origine vegetala.
 
 

Plasează articolul în:
google Delicious Digg Yahoo Facebook Twitter Netvibes linkedin