Europenii si-ar putea reduce cu 25% emisiile de gaze cu efect de sera, rezultate din mijloacele de transport, daca ar pedala la fel de mult ca danezii, se arata intr-un nou si revolutionar studiu care a urmarit nu doar impactul pe care il are mersul pe bicicleta asupra mediului ci si numarul caloriilor arse in acest proces de ciclisti.
Daca in intreaga Europa s-ar merge la fel de mult cu bicicleta ca in Danemarca, unde o persoana obisnuita parcurge 965 de kilometri pe an, atunci continentul ar obtine o reducere a emisiilor de carbon rezultate din transporturi cu 12-26%, in functie de forma de transport pe care o inlocuiesc cu bicicleta, se arata in raportul Federatiei Europene de Ciclism (ECF) cu sediul la Bruxelles.
Mai mult, cifra de mai sus este foarte probabil o subestimare avand in vedere ca exclude deliberat impactul asupra mediului pe care il are constructia infrastructurii - sosele si parcari - sau intretinerea si apoi casarea masinilor.
ECF le cere politicienilor sa se concentreze mai putin pe solutii tehnologice complexe pentru reducerea emisiile masinilor, cum ar fi cele electrice, si sa se gandeasca mai mult la potentialul pe care il poate avea cresterea numarului de ciclisti, mai ales ca in prezent, cel putin o treime din calatoriile efectuate in Europa sunt de aproximativ 2 kilometri sau mai putin.
„Exista acum o retorica referitoare la faptul ca tehnologia ne va salva. Pana la urma deciziile politice vor fi cele care fac diferenta in privinta reducerii emisiilor si nu doar tehnologia", a declarat Julian Ferguson din partea ECF, unul dintre autorii raportului.